2014(e)ko urriaren 9(a), osteguna

PUBLIZITATEA GARAPENERAKO

Publizitateak gaur egun guregan edo gure gizartearengan duen eragina noraino iristen den edo zenbateko eragina daukan ezagutzeko asmotan, gai honen inguruan murgildu gara. Horretan oinarrituta, hainbat ikuspuntu ezberdindu ditugu. Jakinda publizitatea gure bizitzaren parte dela eta horrek eragina daukala gure heziketan, barne barnetik aztertu dugu berau,, gure eguneroko jokabideetan parte hartzen duelako. Aurretik, bagenekien publizitateak zeharkako eragina zuela gure egunerokoan, hala nola, gure portaeretan, hitz egiteko gaietan...etab. Informazio iturri ezberdinak ikusi ondoren eta adibide batzuk ikusi ondoren gure jokabide edo jarrera ugari telebistan edo beste komunikazio iturri ugariren menpe daudela konturatu gara, hau da, zuzeneko eragina dutela. Bestalde, publizitatea bi adarretan banatu dezakegu eraginaren arabera. Alde batetik, momentuko jarreran eragiten digun aldeketa, hau dau, telebistan ikusi dugun produktu bat erosteko edo gure eskuetan izateko ansietatea  eta bestetik, gutxinaka gutxinaka iraupen luzeko jarrera aldketa batera bultzatzen gaituena, iragarkietan ikusten ditugun produktu jakin batzuk erostera bata bestearen atzetik menpekotasunera iritsi arte.

Azterketa egin ondoren eta publizitateak gugan daukan eragina begiztatu ondoren are eta iritzi aldaketa sakonago bat izatera heldu gara. Orain arte telebistaren aurrean edo ordenagailuaren aurrean orduak eta orduak pasatzen genituen gure entretenimendu modu bakar gisa,horrela bertatik jasotzen genuena gure bizitzan aplikatuz inolako zentzurik gabe, normala izango bailitzan. Orain ikuspuntu sakonago batetik begiratuz publizitatearen aurrean beste jarrera bat hartu beharko genuke eta bertan helarazten diren ideiak ez barneratu gure eguneroko jokabidean parte har ez dezaten.

Lehen esan bezela ordu ugari pasatu izan ditugunez goi mailako teknologia publizitarioen aurrean, heziketako hainbat arlo hobetzeko aukera hona izango litzake, hau da, ordu jakin batzuetan gazteentzat eskeinitako programa berezi batzuk non informazio berria irakasten den eta erabilgarria litzaiokeena bere egunerokoan eta hezkuntzan, adibidez, orain dela urte gutxi desagertu zen "Barrio Sesamo" bezalako programak non lehen edo bigarren hezkuntzako materiala jorratzen den eta aldi berean gure gizarteko eta kulturako balio eta edukiak modu sinplean azaltzen diren eta oso lagungarriak izan daitezkeenak umeen edo gazteen burutapenetan. publizitatearen aurrean beste begi batzuekin begiratzea edo atentzio handiagoz aztertzea.
Guk hainbat ordu pasatzen ditugu telebista ikusten denborapasa, eta hori dela eta ordu horiek aprobetxatzeko programazio berri baten proposamena egiten dugu. Hau da, hezkuntza publizitatea txertatzea, salmenta edo dirua irabazteko publizitatearen ordez.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina