Gure interesa, heziketa fisikoaren inguruan kokatzen da, kasu zehatz honetan hain zuzen ere: Guk heziketa fisikoko irakasleak gara eta gure taldean ikasle bat dago, ikasle horrek besteak baino gaitasun fisiko gutxiago ditu eta jolasak egiterako orduan desmotibatuta da. Horrek klasea oztopatzen du haren erantzunak ez baitira egokiak eta jolasak nahi dituen moduan egiten ditu.
Gure taldean kirolarekiko afizio handia dago, askok "Tafyd" egin dute eta kirolarekiko interesa handia da, horrek kasu hau aztertzera eraman gaitu. Guk kirolariak garenez, motibazio falta hori sentitu dugu eta horri buelta ematea zaila da, horretarako lan hau egiten dugu, alde batetik zailtasunak dituen ume horri laguntzeko eta guri ere baliogarria izateko.
Gure helburutariko bat lan honekin besteen buruan sartzen ikastea da,honela berak eduki ditzakeen arazo guztiak kompondu ahal izateko.Honetarako adibidez, zer motibatu diezaioke pertsona horri eta zein ekintzan izan daiteke ona.Beti pertsona horren puntu ahulal eta indartsuak bilatu behar dira eta motibatzen dituen ekintzak mantendu.
Motibazioaz hitz egiten dugunean betiko pentsamenduak etortzen zaizkigu burura; "pisua galduko dut besteak ni baino gorputz hobeagoa dutelako"; edota gurasoek txikitan litxarrikeriak ez jateko esaten digutenean osasunarentzat txarra direla esanez...... Hori ondo dago, baina momentu horretan ez dugu motibazio edo helburu zehatz bat litxarrikeriak jaten uzteko.
Hau heziketa fisikoko klaseetan aplikatuta, kontuan izan behar ditugu ume horren muga fisikoak. Modu horretan klasean giro lasaia eta atsegina sortu behar dugu ume guztien partaidetza zihurtatzeko. Kontuan izanda Lehen Hezkuntzako klaseak ematen ditugula, umeak 6-12 urte bitartean dituzte beraz kirol talde batean parte hartzeko adinean daude. Guk bere gurasoekin hitz egingo genuke eta umea kirol talde batean apuntatzeko gomendatuko genuke, horrela umeari konpetitzeko eta hobetzeko grina piztuko zaio.
Umearen osasunean hobetzen lagunduko duen faktore aipagarri bat, elikadura da. Horren garrantziaz kontzientziatuko genuke umea. Horrez gain, garapen psikomotrizea garatuko du umeak kirola eginez eta kolesterola, bihotzeko gaixotasunak, arnas gaixotauna.....ekidituko ditu.
Guretzat kirol esparruan garrantzitsua den faktore bat, kirolak pertsona bezala hazten laguntzen dizula da. Hau da elkartasuna, errespetua, esfortzua, dedikazioa, sakrifizioa..... ikasten dugu. Lan honen bidez ikasi dugun beste gauzetariko bat da, bakoitzak bere gaitasunak ikusita helmugak zehaztea. Hau da nik futbolean jolasten badut eta ez banaiz oso ona, ezin dudana pentsatu da Messi bezala jolastea, horrek pertsonarengan frustrazioa sortzen baitu, zihurrenik ez dugulako gure helburua lortuko.
Honekin esan nahi duguna pertsona bakoitzak bere 100% a ematen saiatu behar duela beti, eta nahiz eta ez lortu nahi duen emaitza berak egindako esfortzuarekin geratu behar dela,beste hurrengo batean lortuko duela pentsatu.
Guzti hau ikusi ondoren pertsonak nola ulertu behar ditugun eta zer egin hauek motibatzeko ikasi dugu.Honela gure etorkizunean umeekin nola jokatu behar dugun ikasteko,eta hauek beraien motibazioa bilatzea gustuko duten zerbaitekin.Honela pertsona bezala hazteko eta ondo sentitzeko,bere mugak ezagutzen eta hauek ulertzen ikasita.
Gure ustez motibagarria izan daitekeen bideo bat:
Bibliografia
http://www.euskonews.com/0398zbk/gaia39808eu.html - Osasunari begira
http://www.euskonews.com/0398zbk/gaia39802eu.html -Pertsona bezala egin
Zer faktore laguntzen dute motibazioa mantentzeko
http://kirolpsikologia.blogspot.com.es/2008/09/entrenamenduetan-motibazio-maila-nola.html
Motibazioa nola mantendu kirola egiteko
http://www.tenerabdomenplano.net/como-mantenerse-motivado-para-seguir-haciendo-ejercicio/
Nola erakutsi behar da heziketa fisikoa,zer eduki kontuan
http://salgar2.blogia.com/2007/010801--como-ensenar-educacion-fisica-.php
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina