2014(e)ko urriaren 12(a), igandea

IRAKASLEEN INPLIKAZIO MAILA

Beti jakin nahi izan dugu irakasle batek noraino sartu behar duen edo noraino ezagutu behar duen ikaslearen bizitzan eskolaz kanpo, hau da, ikaslearen bizitza pertsonala. Irakasle desberdinak izan ditugu eta bakoitza modu desberdinean edo tamaina desberdinean inplikatzen zen gure bizitza pertsonalean.

Honen inguruan ikaskideei galdetu diegu eta hainbat iritzi desberdin bildu ditugu. Batzuen ustetan irakaslea eskolako lanetan eta azterketetan soilik oinarritu behar da bertan izaten duen jarreraz gain, noski. Beste batzuen ustez, aldiz, irakasleak ikaslearen egoera soziala ondo ezagutu behar du, izan ere, etxeko egoerak, lagunekin duen harremanak, egiten edo egiten ez duen kirolak garrantzia edo pisu handia izaten du ikasterako eta lanak egiterako orduan. Guk, Antton eta Josuk, uste dugu ikaslearen ongizatean esku hartu behar duela irakasleak baina beti ere, pasa gabe. 

Adibide bila aritu gara eta arlo guztietan bezala muturrak okerreko bidea direla egiaztatu dugu. Irakasleak ez badio ikasleak ikastetxetik kanpo duen egoerari begiratzen ikasleak arazoak izan ditzake. Demagun ikaslea atzerritik etorri berria dela eta bere sorterrian beste hezkuntza mota bat dagoela eta beste hizkuntza batean ikasten zuela, ikasle horrek hasieran arazoak edo zailtasunak izango ditu iritsi berri den herrialdeko hezkuntza estilora egokitzeko, baita hizkuntza menderatzeko ere. Irakasleak hori dena kontuan hartuko ez balu eta ikasleari laguntza gehiago emango ez balio, ikasle horrek, agian kurtso bat gal lezake. Hala eta guztiz ere, kontrakoa gertatzea ere posible da. Irakaslea ikaslearen bizitza pertsonalean gehiegi sartuko balitz ikaslea erosoegi sentiarazi liteke edo justu kontrakoa, deserosoegi. Ikasle oro gustura ez dagoenean irakaslearekin, honek eragina izaten du ikaslearen lanean. 

Aztertu dugunaren ondorioak ikusirik oreka topatzea ezin bestekoa dela iruditzen zaigu. Irakasleak ikaslearen “kanpoko” bizitzaren berri izan behar du neurri bat arte, arazoren bat baldin badu modu orekatuan laguntzeko aukera izateko. 

Egia da hau lehen hezkuntzan errazagoa dela lortzea bigarren hezkuntzatik aurrera baino. Bigarren hezkuntzara iristean ikasleek zailtasun gehiago jartzen dituztelako berauei buruzko informazioa lortzeko. Batxilerrean ere lortu daitekeen arren, zailtasuna areagotzen da ikaskide gehiago dituelako irakasleak eta gurasoen inplikazioa txikiagoa delako. Unibertsitatean ezinezkoa dela uste dugu, irakasleak hemen ez duelako ikaslearen bizitza pertsonalari buruzko ezer jakin nahi. Notak eta klaseko lanak dira garrantzitsu.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina